Besef van t ouderschap

Standaard

image

Inderdaad. Weet je waar ik vandaag achter kwam. (Uiteraard weet ik dat al langer haha,maar nu uit ik t)
Moederschap Is het mooiste wat een vrouw kan en mag overkomen, alleen oh wat een spanningen soms brengt het met zich mee en zorgen ..
Vroeger dachten we toch op een bepaalde manier over onze ouders en uiteraard  gaan wij t heel waarschijnlijk  ook meemaken  dat je moeder of vader niks goed kan doen Etc.  Lekker tegendraads enz haha.. ach ja.  Daar zijn we nog niet. Toch dachten we van alles maar we weten donders goed , dat We veel het zelfde doen zoals wij opgevoed zijn haha   . .. Kennelijk toch niet zo stom als We dachten  “Ode aan onze ouders” . Die alle goede bedoelingen hadden . Hebben!!

Wat een respect heb je nu pas voor je ouders. Vooral als ze ook nog eens meerdere kinderen hadden. Wauw.  Ik heb er maar 1. 2 of meer ik zou gek worden van de liefde  die voor alle gekke zorgen zorgt   .. Nou liever niet hahah 

image

Elk jaar weer . Die tien min. Gesprekken  op school.  Ondanks,dat ik weet hoe en wat.  Weet je t ook toch niet altijd helemaal of zelfs helemaal niet in t ergste geval maar t bestaat helaas wel. Gelukkig is mijn kleine erg open. Kleine school . Korte lijnen en veel gesprekken andere ouders Etc tijdens t spelen. Dus je weet wel wat er speelt . Toch is t altijd weer spannend net als t rapport . Niet dat ik bang ben maar meer een soort van “beladen enthousiasme” hhaa ja dat dus!!:):):mrgreen::mrgreen:. Als ze optreden moet of andere leuke nieuwe dingen gaat doen. Ook wat sport aangaat .
Als Moeder zijnde is t ook zo’n beleving en ik geniet elke x weer!! Zoveel positive  energie haal ik eruit. Ook als ze speelt. Al die kinderen heerlijk. Gelukkig zijn  ze ouder en zelfstandiger (ivm rug) dus dat scheelt   .. lekker eten en drinken .. ze spelen ruimen t op.  Prima! Helemaal leuk. Zolang t zo gaat kan er heel veel… Zonder haar zou ik me heen raad weten! !!

Oh oh oh wat een zorgen soms. Op een gezonde manier hoor dat wel haha.. Respect voor moeders met meerdere  kinderen. En ook of alleen..

Ik heb niks te klagen . Moederschap Is t mooiste meest beangstigste wat t leven mij heeft gegeven. Mooist in de zin van. Niks kan deze pure liefde niet uit leggen of t gevoel evenaren  of t gevoel over rulen.  
Beängstigend omdat je altijd zorgen hebt om hun welzijn in elk aspect van t leven,momenten en noem t maar op. Elke fase. Balans vinden  in t allemaal. Dat Is de kunst.

Falen als ouder is t ergste wat er kan gebeuren gevoelsmatig.  Dat ook is voor en ieder anders. Wordt ook anders ervaren 
. Dus zwoor ik,dat ik er ALLES aan doe dat mijn meiske alles uit t leven kan halen wat er in zit..  laten zien dat Alles /leven twee kanten heeft . Kind laten zien en laten weten wat consequenties zijn van acties . Allemaal gedoseerd. Maar leer t haar wel. En ga zo maar door.  Ze is wijs en leergierig. Maar zoals haar leeftijd betaamd qua informatie uiteraard :mrgreen::mrgreen:. PLEASE not to Much! ! Hihihi

image

Alles gaat om haar … Zij is het allerbelangrijkste.  Alleen de defenitie van belangen liggen per persoon anders . Ik vind dat je als ouder recht heb op privacy met je partner . Terug trekken als nodig. Etc.  Ik kan pas zo geloof ik pas echt een goede moeder zijn. Als het met mij ook erg goed gaat  ondanks dat ze weet welke emoties er bestaan   … toch zijn er dingen die je kind niet behoort te voelen   niet nu niet ooit vanuit mij als ouder naar haar als mijn kind . Ze zal straks helaas zelf dingen onder gaan.  En ik zorg voor mij zoals ik als zei om Beter Nog beter voor haar kan zorgen en moeder kan zijn zoals ik wil zijn. Zoals ik wil dat ze terug kan kijken op mij als Moeder.

İnshallah. …😇😇

L.O.V.E Mellissify

Geef een reactie

