captain of my own ship

Standaard

Al zittend op een rots met uitzicht op de wijde blauwe zee, zit ik in gedachten over het hier en het nu. Het heden en verleden. Hoe kun je die twee dingen van elkaar onderscheiden als ze zo nauw met elkaar verbonden zijn. Is het een kwestie van loslaten van het verleden of een kwestie van het verleden dragen in het heden.. het hier en nu en kijken waar je schip naartoe vaart met het verleden als vracht. Word het schip dan te zwaar of ben je in staat het een en ander te lossen, hier en daar. Maar zoals elke kapitein van zijn schip moet jij je koers weten, weten waar te lossen en te laden.

Ben ik die kapitein die met wijsheid weet waar naartoe te varen en exact te weten waar ik lossen kan en het juiste weet te laden.

Een briesje langs mijn lichaam zorgt voor kippenvel en een rilling…Ik hoor de krekels in de bomen en bosjes hun lied zingen. Moet ik mij hier nu aan irriteren of genieten van de rust en sereniteit die het gevoel je kan bieden zo op deze avond.

Diep verdwaald in mijn gedachten blijf ik hangen bij de vraag: 
“Ben IK in staat de Kapitein te zijn en dit schip voort te laten varen met de vracht waar ik mee varen wil en mijn eigen koers te varen in de richting die IK wil en waarvoor IK kies?”

Terwijl de zee ruw tegen de rotsen klotst, laat ik mijn gedachten open gaan en mijn ziel de overhand nemen. JA… JA! Is mijn antwoord.

Ik ga dit schip als een ware kapitein leiden naar de bestemming die het voor ogen heeft. De bestemming die voor mij is weggelegd. De koers die bepaald is voor mij te varen, met de vracht die ik mee moet nemen, om exact te weten, waar te lossen en waar te laden en verder mee wil nemen op mijn Reis. Het goede te laden, om mijn weg naar mijn bestemming te behalen en met de juiste intensie op mijn schip te laten komen en verder te varen.

Onwetend, met de wetenschap een grote uitdaging aan te gaan met de zee die zo rustig, maar oh zo ruw kan zijn, vaar ik verder met het stuur strak in mijn handen en laat ik het schip varen en het kompas mij leiden naar de plek waar ik zou moeten zijn, met elke tussenstop die het bieden zal. Weet ik wel welke richting op te varen. Nee… zegt een stem in mijn hoofd, maar de uitkomst zal uniek zijn.

Het onwetende, maakt de reis des te spannender en mooier, omdat de kracht bij de kapitein ligt en de juiste vracht aan boord is.

Dan voel ik een warme hand op mijn schouder. Ik voel mijn bloed stromen en mijn hart sneller kloppen. Met een glimlach kijk ik naar achter en daar staat die dan met een prachtig gezicht.

Rustig legt hij zijn handen op de mijne en zegt: “Ik bestuur dit schip samen met jouw, en samen zullen we kijken waar het ons zal leiden, alleen JIJ bepaald waar te lossen en te laden, zal ik je helpen dit schip recht te houden en de ruwheid van de zee te handhaven en onze koers te varen.”

 

 

 

 

Afbeelding

 

 

Over mellissify183

Hello everyone, My name, is as you may have seen, is Mellissa. I have many things I could tell you about myself, but I do not think it realy matters at this time. Most probably you will get to know me a little bit better through my Blogs/Writting. I hope you all like what I have to write and hope you will follow me, comments etc... As I do with others and following. As I alway's say ( from Jessie J) L.O.V.E #story #write #read #follow

Geef een reactie

